Konrad Cywka

Ponad 20 lat temu powrócił do Polski z Niemiec, by rozpocząć pracę jako trener językowy i native speaker języka niemieckiego. Od tamtej pory z pasją rozwija projekty edukacyjne, kulturowe i biznesowe, łącząc język, komunikację oraz europejskie wartości.
Jest laureatem wielu międzynarodowych nagród, m.in. Primus Inter Pares, Najlepszy Nauczyciel, Orły Kształcenia, a także innych prestiżowych wyróżnień za działalność edukacyjną i kulturalną.
W przeszłości współpracował m.in. z Parlamentem Europejskim, pełniąc rolę koordynatora projektów europejskich. Obecnie jest dyrektorem generalnym firmy Remedium Europa, którą współtworzy od 2014 roku.
Współpraca z markami – rola trenera językowego, native speakera

Od 1999 roku współpracował z ponad 50 międzynarodowymi firmami, m.in. Shell, BP, Nowa Era, Lufthansa, Enprom, Oknoplast, Heineken, Nowy Styl Group, Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, State Street, IBM, Hitachi, Edisonda, Team Technik, Gegenbauer i wieloma innymi.
Ma na swoim koncie ponad 2000 zadowolonych kursantów – zarówno z obszaru biznesu, jak i kultury. Potrafi zachęcić każdego do rozmowy, przełamać bariery językowe i sprawić, że uczestnicy zaczynają mówić i myśleć w języku niemieckim.
Ceni rzetelność, autentyczność, kreatywność i pasję. Jego motywacją jest ciągły rozwój i inspirowanie innych do odkrywania swojego potencjału – również poprzez język i podróże.
Projekt Marylomania
W 1999 roku Konrad stworzył stronę Marylomania, poświęconą twórczości Maryli Rodowicz. Na tym gruncie nawiązał współpracę z licznymi instytucjami kulturalnymi w Polsce i za granicą. Jest również korespondentem festiwali muzycznych oraz autorem limitowanej płyty Maryli Rodowicz w języku niemieckim pt. „Träum Deinen Traum”, zawierającej największe przeboje artystki w nowej odsłonie.
W najnowszej biografii Maryli Rodowicz „Maryla – królowa jest tylko jedna” znalazł się osobny rozdział poświęcony Konradowi, jego idei, przesłaniu oraz działalności Remedium Europa.



Kultura & Biznes – fundament Remedium Europa
Pasja do kultury i języka, w połączeniu z wiedzą z zakresu edukacji i współpracy międzynarodowej, zaowocowała powstaniem firmy Remedium Europa. To właśnie słowo remedium – złoty środek – stało się symbolem działań łączących język, kulturę i biznes.
Co ciekawe, to również tytuł słynnej piosenki „Wsiąść do pociągu byle jakiego”, do której Konrad napisał autorską trzecią zwrotkę – symboliczną dla edukacyjnej podróży, w którą zabiera swoich kursantów.


Konrad Cywka i Remedium Europa dzisiaj
Konrad nieustannie idzie do przodu – tak jak jego firma.
W 2025 roku Remedium Europa zostało oficjalnym partnerem AHK – Niemieckiej Izby Gospodarczo-Handlowej, co wyznaczyło nowy rozdział w historii firmy i otworzyło kolejne kierunki międzynarodowej współpracy.
Dziś Remedium Europa to połączenie filozofii podróży, europejskich wartości, sztuki i nowoczesnych technologii. To także żywe kompendium komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej.
Główna idea?
Znaleźć remedium – złoty środek w komunikacji językowej, biznesowej i kulturowej.
A wszystko to – z zielonym kamykiem szczęścia w tle…

